Ga naar de inhoud

Diensten

P&O Ondersteuning

Samen kom je verder

U bent goed in uw core business. U hebt mensen om u heen verzamelt die u verder helpen. Die goed zijn in hun kerntaak en daardoor meewerken aan de groei van uw onderneming. Maar hoe zorgt u ervoor dat dit functioneren blijft groeien en bloeien? Zeker wanneer u niet dezelfde taal spreekt als uw mensen? 

Ik begeleid en help bedrijven met Poolse medewerkers in dienst. Pools is mijn moedertaal, Nederlands spreek ik vloeiend. Eerlijk, kritisch en begripvol zijn waarden die mij typeren. Ik woon en werk al ruim 23 jaar in Nederland; zowel de Poolse als de Nederlandse cultuur ken ik goed.

Mijn ruime ervaring op een grote hoeveelheid aan Nederlandse werkvloeren in combinatie met mijn kennis van de Poolse cultuur, zorgen ervoor dat ik van grote meerwaarde kan zijn voor bedrijven met Poolse mensen in dienst. Bedrijven zoals die van u.

Wat heb ik aan P&O ondersteuning?

Het verschil tussen een beoordelingsgesprek en een functioneringsgesprek:

Een kenmerk van een beoordelingsgesprek is het eenzijdige karakter. Dat betekent dat de medewerker het uiteindelijk moet doen met de beoordeling van de leidinggevende. Hij/zij mag het ermee oneens zijn maar of dat in de praktijk veel zoden aan de dijk zet, valt te betwijfelen. Het doel van het beoordelingsgesprek is om optimaal functioneren te bevorderen en presteren te vergroten.

Een functioneringsgesprek gaat over het toekomstig functioneren van een medewerker in de organisatie. Problemen die het functioneren belemmeren komen aan de orde en er wordt gezocht naar oplossingen hiervoor. Het belangrijkste principe van een functioneringsgesprek is dat het tweerichtingsverkeer is. De medewerker en de leidinggevende kunnen hun mening en wensen naar voren brengen. Het gesprek is gebaseerd op gelijkwaardigheid in de zin van gelijkwaardige gesprekspartners. Zowel de leidinggevende als de medewerker zijn verantwoordelijk voor een inbreng en goed verloop van het gesprek.

In beide gevallen is het van groot belang dat u uw medewerkers goed begrijpt. Zeker bij Poolse werknemers kan ik hierbij een waardevolle brugfunctie vormen voor uw bedrijf.